DevelosWycena aplikacji mobilnej

Wycena aplikacji mobilnej

Aktualne trendy w rozwoju biznesu są jasne. Jeśli nie masz aplikacji mobilnej, stworzenie jej jest dla ciebie priorytetem. Oferuje ona wygodę, funkcjonalność oraz bezprecedensową łączność z klientem. Proces zaprojektowania i stworzenia dopasowanej aplikacji wiąże się z szeregiem ważnych decyzji, od których zależy jej odbiór i sukces na rynku. Nie mniej ważna jest odpowiednia wycena aplikacji mobilnych, która jest ściśle powiązana z tymi decyzjami.

Nasze mocne strony

Precyzyjna Analiza Kosztów
Nasza firma oferuje dokładną wycenę, uwzględniającą wszystkie aspekty projektu. Dzięki szczegółowej analizie minimalizujemy ryzyko nieprzewidzianych kosztów, zapewniając przejrzystość i przewidywalność budżetu.
Szybka i Efektywna Wycena
Zrozumienie wartości czasu naszych klientów pozwala nam przeprowadzać proces wyceny sprawnie i bez opóźnień. Oferujemy szybkie terminy realizacji, nie rezygnując przy tym z jakości i dokładności.
Elastyczność w Dopasowaniu Budżetu
Rozumiemy, że każdy projekt ma inne możliwości finansowe, dlatego proponujemy rozwiązania dopasowane do dostępnego budżetu, jednocześnie zachowując wysoką jakość i funkcjonalność aplikacji.
Indywidualne Podejście do Klienta
Każda wycena jest dostosowana do specyficznych wymagań projektu. Uwzględniamy unikalne potrzeby klienta, zapewniając, że końcowy koszt jest w pełni zgodny z jego oczekiwaniami i możliwościami budżetowymi.

Profesjonalna wycena aplikacji mobilnej

Stworzenie aplikacji na zamówienie to dla twojej firmy strategiczne przedsięwzięcie. Zanim jednak dojdzie do jej premiery i sukcesu na rynku, trzeba ją najpierw stworzyć, a wcześniej zaprojektować. Integralną częścią tego procesu jest wycena aplikacji mobilnej oraz akceptacja wyceny przez zleceniodawcę. Z jednej strony trzeba wziąć pod uwagę rynek, grupę docelową i unikalne pomysły. Z drugiej strony odpowiednia wycena aplikacji mobilnej obejmuje nie tylko projekt i roboczogodziny.

W Develos zaczynamy od dogłębnego wywiadu z tobą, w celu ustalenia twoich potrzeb i celu, jaki aplikacja ma spełniać. Nie ograniczamy się jednak tylko do jednego wywiadu. Równie ważna jest analiza konkurencji, która pozwala sprawdzić, jakie elementy aplikacji są wartościowe, a które nie działają, jak powinny i warto je poprawić już na etapie projektu. Takie podejście pozwala uczyć się na błędach konkurencji i uniknąć potencjalnych problemów.

Wycena aplikacji mobilnej, tak, jak sama aplikacja, nie podlega uniwersalnemu podejściu i nie da się każdemu z góry zaproponować jednej ceny, w ramach której pokryte zostaną wszystkie koszty.

Koszt zrobienia aplikacji a jej złożoność

Nie da się ukryć, że koszt zrobienia aplikacji w dużej mierze zależy od jej złożoności. Proste aplikacje są oczywiście tańsze. Z reguły do ich tworzenia wystarczy użyć predefiniowanych „szablonów” i rozwiązań, które wystarczy dopasować do twoich potrzeb. Jednak w dzisiejszym świecie takie „uniwersalne” aplikacje mogą obsługiwać niewielką liczbę czynności i szybko przestaną być wystarczające.

Wraz ze wzrostem złożoności aplikacji, wzrośnie również wycena aplikacji mobilnej. Nie jest to jednak proste przełożenie, a praktyczne przedstawienie wzrostu geometrycznego. Skomplikowanie aplikacji zależy nie tylko od konkretnej liczby jej funkcji. W grę wchodzi również tworzenie aplikacji na różne platformy (Android i iOS), integracje z innymi systemami (np. już obecnymi w twojej firmie), niestandardowe animacje, czy zaawansowane przetwarzanie danych np. przy użyciu bardzo modnego ostatnio uczenia maszynowego.

A to wciąż nie koniec potencjalnych wydatków składających się na wycenę aplikacji mobilnej. Podobnie jak przy tworzeniu aplikacji webowych potrzebne jest utrzymanie. W tę część wchodzą aktualizacje. Oczywiście możesz zrezygnować z dodawania kolejnych, ale musisz zadbać o to, żeby aplikacja była na bieżąco z łatkami bezpieczeństwa i nowymi wersjami systemów operacyjnych. Inaczej bardzo szybko przestanie być użyteczna.

Można się w tym wszystkim pogubić. W Develos to rozumiemy, dlatego jesteśmy przygotowani, żeby odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania. Spróbuj sam i odezwij się do nas!

Jaki jest proces rozpoczęcia współpracy?

Nasz proces został stworzony z myślą o maksymalnej elastyczności i dostosowywaniu się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Poniżej znajdziesz kroki, dzięki którym nawiążemy udaną współpracę.

1

Analiza wymagań

Zbieramy ogólne informacje o potrzebach klienta w celu określenia funkcjonalności i zakresu aplikacji.

2

Ocena złożoności

Na tym etapie analizujemy stopnień trudności i skomplikowania projektu.

3

Wybór modelu wyceny

Ustalamy wspólnie z klientem jeden z modeli wyceny, oparty na czasie pracy lub na wartości projektu, w zależności do potrzeb klienta i specyfiki projektu.

4

Przygotowanie oferty

Opracowujemy szczegółową ofertę zawierającą koszty, zakres pracy i warunki umowy

5

Prezentacja i negocjacje

Na sam koniec prezentujemy ofertę i przystępujemy do negocjacji warunków, aby osiągnąć porozumienie i podpisać umowę.

Potrzebujesz konkretów? Nie wahaj się i odezwij się do Develos już dziś!

Im szybciej porozmawiamy, tym szybciej przygotujemy wycenę twojej aplikacji mobilnej. Nie zwlekaj, to nic nie kosztuje!

Wycena aplikacji mobilnej - najważniejsze informacje

Dowiedz się, co wpływa na koszt stworzenia aplikacji mobilnej. Od złożoności funkcji, przez wybór platformy, po koszty utrzymania – poznaj kluczowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania budżetu na projekt.

Co składa się na końcowy koszt zrobienia aplikacji?

Pozostaje w takim razie jedno pytanie: ile kosztuje zrobienie aplikacji mobilnej? Ostateczna wycena aplikacji mobilnej składa się z wielu elementów. Sporo ważnych kwestii poruszyliśmy już powyżej, aczkolwiek daleko nam do wyczerpania tematu. Przyjrzymy się dokładnie pozostałym, nie mniej ważnym elementom!

  • Rozwój: Rdzeń tworzenia aplikacji, obejmujący front-end (to, co widzi użytkownik) i back-end (to, co sprawia, że aplikacja działa). Obejmuje kodowanie, konfigurację serwerów i ogólnie pracę ku stworzeniu aplikacji oraz zapewnieniu jej działania.
  • Design i User Experience (UX): Stworzenie nie tylko atrakcyjnego wizualnie, ale przede wszystkim intuicyjnego interfejsu nie jest wcale takie łatwe. Jednocześnie jest bardzo ważne dla użytkowników i ich utrzymania. Element, w którym często pewne rozwiązania nie są tak dobre, jak się wydają. Zaufaj w tej sprawie doświadczeniu Develos.
  • Testowanie i zapewnienie jakości: Rygorystyczne testowanie jest niezbędne do wyłapania błędów, zanim znajdą je użytkownicy. Nie jest możliwe stworzenie od razu bezbłędnej aplikacji, chociażby z tego powodu, że każdy z użytkowników może mieć inny smartfon z innymi wersjami nawet tego samego systemu operacyjnego. Często wymagane jest wiele rund testów na grupach użytkowników o zróżnicowanym podejściu i wiedzy. Często ci „najmniej doświadczeni” potrafią odkryć niepożądane zachowanie aplikacji, o jakim doświadczeni użytkownicy, by nawet nie pomyśleli.
  • Zarządzanie projektem: Odpowiednia koordynacja różnych aspektów tworzenia aplikacji wymaga odpowiedniego doświadczenia i umiejętności. Project Managerowie w Develos je mają.
  • Konserwacja i aktualizacje: Wspomnieliśmy już o tym, że proces tworzenia aplikacji nie kończy się na premierze i udostępnieniu użytkownikom. Aplikacje wymagają stałego monitorowania i usuwania błędów, które mogą pojawiać się, chociażby przez aktualizacje systemu operacyjnego. Konserwacja oznacza też dostosowywanie aplikacji do najnowszych łatek bezpieczeństwa.
  • Marketing i dystrybucja: Jeśli chcesz przyciągnąć do swojej aplikacji użytkowników, musisz ją odpowiednio zareklamować. Promowanie aplikacji wśród potencjalnych użytkowników również pochłania środki.

O czym warto pamiętać przy wycenie aplikacji mobilnej?

Planując aplikację mobilną i jej wycenę warto pamiętać o kilku kwestiach. Aby zapewnić aplikacji udany start, stały napływ użytkowników i wysokie ROI powinieneś wziąć pod uwagę wiele czynników.

  • Musisz uwzględnić cykl życia aplikacji. Do tego pojęcia zaliczymy nie tylko wycenę aplikacji mobilnej i proces produkcji, ale również utrzymanie (aktualizacje i łatki bezpieczeństwa) i wszystko, co związane z produktem po premierze. Warto nie wychodzić z założenia, że produkcja kończy się na początkowym projekcie. Dobrze reagować na komentarze użytkowników, którzy na pewno będą zgłaszać zapotrzebowanie na kolejne funkcjonalności.
  • Poza opiniami użytkowników warto również reagować na aktualne trendy. Nikt nigdy nie wie, kiedy pojawi się kolejny trend przyciągający użytkowników. Warto być pierwszym i zarezerwować dla siebie jak największy kawałek ciasta.
  • Model cenowy. Jeśli aplikacja ma zarabiać w sposób bezpośredni, tj. oferować sprzedaż i dokonywanie płatności, model cenowy powinien być dostosowany do odbiorców.
  • Utrzymanie wzrostu. Musisz inwestować w nowe strategie przyciągania użytkowników, gdy poprzednie zaczną zwalniać.

Tworzenie, jak i wycena aplikacji mobilnych to dość zagmatwany kawałek chleba, którego nie da się jednoznacznie określić. Jest to dla nas absolutnie jasne. Nie musisz osobiście pilnować wszystkiego i bać się, że o czymś zapomnisz. Odezwij się do Develos i razem okiełznajmy chaos, tworząc z niego konkretny projekt. Wtedy również określimy, ile kosztuje twoja aplikacja!

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zapoznaj się z naszymi najnowszymi wpisami blogowymi. Znajdziesz tam ciekawe informacje ze świata IT!

Najlepsza jakość współpracy wynika ze zindywidualizowanego podejścia i doskonałego zrozumienia drugiej strony. Dlatego zachęcamy do kontaktu, abyśmy mogli lepiej poznać Twoje potrzeby i przedstawić odpowiednią ofertę na nasze usługi.